Etsimme osallistujia digipelaajien suorituskykytutkimukseen!
Pelaatko Counter Strike 2- tai Valorant -peliä? Oletko kiinnostunut pelinsisäiseen suorituskykyysi vaikuttavista tekijöistä ja niiden kehittämisestä? Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja Jyväskylän yliopisto hakevat osallistujia mukaan tutkimukseen, jossa vertaillaan erilaisten fyysisten lämmittelymuotojen vaikutuksia pelinsisäiseen tähtäämissuorituskykyyn.
Tutkimuksessa tarkastellaan erilaisten lämmittelymuotojen vaikutuksia first-person shooter (FPS) -pelien tähtäämissuorituskykyyn. Osallistumalla tutkimukseen pääset suorittamaan lyhyen fyysisen lämmittelyn ja testaamaan tähtäämissuorituskykyäsi GamePit Pron hulppeissa tiloissa Rajakadun pääkampuksella! Tutkimuksessa suoritetaan kuusi noin tunnin mittaista mittauskertaa. Kyseessä on non-invasiivinen tutkimus ja tutkimuksen arvioitu kokonaiskesto on kolmesta neljään viikkoa.
Mikäli kiinnostuit, ilmoittaudu mukaan ja auta tutkimusryhmää selvittämään e-urheilun suorituskykyyn vaikuttavia tekijöitä! Ilmoittautumiset tehdään oheisen Webropol-lomakkeen kautta.
Lisätietoja
- Topi Kulmakorpi
Gradututkija, Jyväskylän yliopisto
topi.e.kulmakorpi[a]student.jyu.fi
- Perttu Leppä
Tutkija, Jyväskylän ammattikorkeakoulu
perttu.leppa[a]jamk.fi
Ilmoittautumalla mukaan tutkimukseen lomakkeen kautta hyväksyt tietojesi tallentamisen ja käsittelyn Jamkin tietosuojaselosteen mukaisesti.
Tiedot tallennetaan tutkimusprojektin hallinnointia varten ja ne poistetaan tutkimusjakson päätyttyä.
Lue lisää
CoEsports-verkoston After Work -kiertue jatkuu!
CoEsports-verkoston After Work -kiertue suuntaa tammikuussa Jämsään, jossa kohteenamme ovat Gradian metsäoppilaitos sekä Himoksen Simulaattorimaailma!
CoEsportsin vuosi 2024 pähkinänkuoressa
Lue tästä Keski-Suomen e-urheilun osaamiskeskittymän toinen vuosikatsaus!
Keskeisimmät e-urheilupelien lajityypit
Elektroninen urheilu on kattotermi, jonka alle sijoittuu monenlaisia kilpapelejä. Pelit edustavat eri lajityyppejä eli genrejä.
E-urheilun seuraaminen globaalisti
E-urheilun seuraamisesta on tullut merkittävä ilmiö globaalissa viihdeteollisuudessa. Vuonna 2022 maailmanlaajuinen katsojamäärä oli noussut jo yli puoleen miljardiin silmäpariin.