ARTIKKELI: E-urheilusta Keski-Suomen vetovoimatekijä
”Aktiivinen valmennus- ja seuratoiminta sekä ammattimainen asiantuntija-, urheilija- ja valmennusosaaminen täyttävät edellytykset e-urheilualan kasvulle myös Keski-Suomessa.”
Keski-Suomen e-urheilun osaamiskeskittymän asiantuntijat Tuomas Rauhansalo, Hanna Hauvala ja Iina Kolari pohtivat julkaisussaan e-urheilutoiminnan kasvupotentiaalia maakunnassamme.
Jutun voit lukea Jamk Arenan kautta.
Lue lisää
CoEsportsin vuosi 2024 pähkinänkuoressa
Lue tästä Keski-Suomen e-urheilun osaamiskeskittymän toinen vuosikatsaus!
Keskeisimmät e-urheilupelien lajityypit
Elektroninen urheilu on kattotermi, jonka alle sijoittuu monenlaisia kilpapelejä. Pelit edustavat eri lajityyppejä eli genrejä.
E-urheilun seuraaminen globaalisti
E-urheilun seuraamisesta on tullut merkittävä ilmiö globaalissa viihdeteollisuudessa. Vuonna 2022 maailmanlaajuinen katsojamäärä oli noussut jo yli puoleen miljardiin silmäpariin.
E-urheilun määritelmiä
Jyväskylän yliopiston tutkijat Matti Leppäniemi ja Kalle Pasanen pohtivat blogikirjoituksessaan elektronisen urheilun globaalia määrittelyä.