Esport Nexus Jyväskylä 6.–7.11.2024
CoEsports-verkosto ja CoE GameCult järjestävät kaksipäiväisen, monialaisen tapahtuman, joka kokoaa yhteen elektronisen urheilun akateemiset ja kaupalliset osaajat. Ilmoittautumislinkin tapahtumaan löydät tämän artikkelin lopusta.
Tapahtuman ohjelma on nyt julki!
Tapahtuman englanninkieliset puheosuudet Jyväskylän yliopistolla tarjoavat mielenkiintoisia keynote-puheenvuoroja ja esityksiä alan huippuosaajilta. Voit tarkastella tapahtuman ohjelmaa ja puheenvuoroja tästä linkistä.
Tapahtuman osallistujilla on myös mahdollisuus päästä seuraamaan CS2-turnausta lähietäisyydeltä, kun ENCE Institutional Showdown mitellään Jyväskylän ammattikorkeakoulun pääkampuksella keskiviikkona.
Kohokohdat keskiviikkona 6. marraskuuta:
A Public Overview of the Esports Industry: Esports Audiences and Business
- 14:00 – 17:00
- Jyväskylän yliopiston päärakennus | Seminaarinkatu 15 | Tila C5
- Keynote-puheenvuorossa:
Olli-Pekka Villa (Elisa Esports)
➤ Esport Audiences and Business
ENCE Institutional Showdown: Watch party
- 17:00 – 20:00
- Jyväskylän ammattikorkeakoulun pääkampus | Rajakatu 35
- CS2-oppilaitosturnauksen livekatsomo ja finaalit
Kohokohdat torstaina 7. marraskuuta:
Research and Development in Esports: Current Updates from the Field
- 10:00 – 16:00
- Jyväskylän yliopiston kirjasto | Seminaarinkatu 15 | Tila B 348 Puro
- Keynote-puheenvuoroissa:
Haryo Pambuko Jiwandono (RMIT)
➤ Understanding Mobile Game Esports in Indonesia
Tanja Välisalo (JYU/KA)
➤ Esports Audiences and Fiction
Ilmoittautuminen
Voit ilmoittautua tapahtumaan tästä linkistä.
Tapahtuma on maksuton.
Tervetuloa!
Lue lisää
CoEsports-verkoston After Work -kiertue jatkuu!
CoEsports-verkoston After Work -kiertue suuntaa tammikuussa Jämsään, jossa kohteenamme ovat Gradian metsäoppilaitos sekä Himoksen Simulaattorimaailma!
CoEsportsin vuosi 2024 pähkinänkuoressa
Lue tästä Keski-Suomen e-urheilun osaamiskeskittymän toinen vuosikatsaus!
Keskeisimmät e-urheilupelien lajityypit
Elektroninen urheilu on kattotermi, jonka alle sijoittuu monenlaisia kilpapelejä. Pelit edustavat eri lajityyppejä eli genrejä.
E-urheilun seuraaminen globaalisti
E-urheilun seuraamisesta on tullut merkittävä ilmiö globaalissa viihdeteollisuudessa. Vuonna 2022 maailmanlaajuinen katsojamäärä oli noussut jo yli puoleen miljardiin silmäpariin.